Fetto-bloggen

Alla inlägg under maj 2009

Av Grynet - 29 maj 2009 15:45



Igår: regn och stormvindar.

Idag: sol och human blåst.

Visst är det faschinerande.

Hur snabbt saker vänder.

Ena dagen ska man ha tajta byxor, jag menar tajta så att ALLT syns.

(min sambo kallar de mummelbyxor, man ser läpparna rör sig men man hör ingen tala) nä usch då!

Andra dagen ska man bära dessa harems(hatar)byxor.

Jag har för mig att den här modellen är populär i nån religion där männen bär dem i väntan på Jehova.

Jaja, det kan ju va ett aprilskämt som jag har gått på.

Jag är ju ganska naiv och lättlurad.

Gick benhårt på att Skövde skulle byta namn till Billingsborg och var väldigt förundrad över att ingen annan hade hört det.

- Men de sa ju det på lokalteven!

(Allt som sägs på nyheterna är ju sant...eller?)

Men det här med haremsbyxor går jag inte på i alla fall.

För trots vädret så är jag inte helt (ur)blåst.

Av Grynet - 24 maj 2009 20:34



Idag kom jag hem efter min femdagarstripp till Norrland.

Jag blev så besviken när jag kom dit.

Inga fjäll!

-Jamen vad är det här gnällde jag när syrran hämtade mig på Umeå flygplats.

 - Men det finns ju inga fjäll på kusten heller, svarade hon.

Nä just det...tänkte inte på det.

Smidigt och lätt var det att flyga också. Spanade som en galning efter Helga, men jag hann inte läsa namnskyltarna.

Idag efter incheckningen när jag skulle gå igenom säkerhetskontrollen blev jag stoppad!!!

-Jag tänker titta i din ryggsäck, sa kontrollanten (eller vad de kallas).

Han hittade min fina Victorinox med diverse tillbehör inklusive vass kniv. Den kontrollerade han extra noga.

- Det här är en kniv, sa han.

(Tänk att det visste jag!)

Jaa, sa jag och den fick jag ha i handbagaget när jag åkte från Bromma.

- De missade de den, sa han.

Vad göra?

Jo jag fick gå tillbaka och checka in ryggsäcken också.

Snabbt och enkelt.

Sen tillbaka till säkerhetskontrollen.

Nu blev jag lite nervös. Tänk om de hittade nåt mer. Undrar om man får ha stickning med sig?

Det hade inte jag....


Presentation

Omröstning

Vem vinner Eurovision song Contest?
 Loreen såklart!
 Någon annan!!
 Finns det någon annan än Loreen??!!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Till den som känner sig manad...


Ovido - Quiz & Flashcards