Fetto-bloggen

Alla inlägg under december 2009

Av Grynet - 22 december 2009 06:36


Nu är det JUL...ifall nån har missat det.

I skolans värld får man lov...Tackolov!

Jag ska fira ny jul...dessutom utan dator,

eftersom den har kraschat.

Trojanska kriget utbröt efter sonens skumma nedladdningar av vad vet jag!

Dessutom är vädret nytt inför denna jul.

Vitt och kallt.

Spännande!

God Jul på er allihop...


Av Grynet - 19 december 2009 08:20


Nu var det meningen att jag skulle ta min lilla badväska och strutta iväg till simmhallen för att avnjuta ett antal simlängder i bassängen till levande ljus och skön musik.

Men icke!

Står det  -17,4 på termometern så tänker inte jag kliva ut genom dörren!

Nä, dett blir till att strutta omkring i flanellpyjamas och raggsockar hela dagen istället.

Kan till och med tänka mig att värma på lite glögg!

Russinen blir så himla goda när de får ligga på botten av muggen och svälla lite.

För att inte tala om den skållade mandeln!

Av Grynet - 16 december 2009 13:42


Jag har städat min kateder.

Borde egentligen ha tagit Före och Efter bilder!

Nu ska jag gå till min arbetsplats.

Som att börja om från början.

Suck....

Alla mina kollegor har så fina skrivbord.

Måste fråga hur de gör.


Av Grynet - 15 december 2009 20:22


"Vi ligger alla i rännstenen.

men somliga av oss tittar på stjärnorna"


Oscar Wilde


 

Av Grynet - 15 december 2009 20:14


Snön vräker ner,

tiddelipom

alltmer ju mer

tiddelipom

Alltmer ju mer

tiddelipom

Det snöar!


Idag vill jag hissa snön, även om den är borta om fem minuter.

Snö är vackert.

Jag vill dissa juhysteri! Jag blir så trött!



Av Grynet - 13 december 2009 07:44


.....kan man beställa på personligalmanacka.se

Jag ska få en av mig själv i julklapp!

Den kostar 275 kronor och du utformar den så som du vill ha den!

Jättekul idé!

Man går bara in på sidan och klickar sig fram och utformar sin egen personliga almanacka. För dem som inte måste ha en monsterstor är den här helt perfekt.


 

Av Grynet - 9 december 2009 06:33

....ser min morgon lite annorlunda ut. De övriga dagarna äter jag en nyttig frukost; gröt eller naturell youghurt med musli och en kopp grönt te, två vitamintabletter och en omega 3 kapsel.

Men varje tisdag morgon ser annorlunda ut. Då åker jag i svinottan och öppnar fritids på min skola. Innan barnen kommer brygger jag svart kaffe och brer ett gäng limpmackor med mycket smör och ost. Där sitter jag och myser och läser tidningen.

En liten pärla i vardagen!

Av Grynet - 9 december 2009 06:19



Tack Cina för den svenska varianten av "Fairytale of New York",

Saknar dig i bloggen, jättemycket!

Presentation

Omröstning

Vem vinner Eurovision song Contest?
 Loreen såklart!
 Någon annan!!
 Finns det någon annan än Loreen??!!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3 4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Till den som känner sig manad...


Ovido - Quiz & Flashcards