Fetto-bloggen

Direktlänk till inlägg 24 maj 2009

Nu blommar syrénerna....

Av Grynet - 24 maj 2009 20:34



Idag kom jag hem efter min femdagarstripp till Norrland.

Jag blev så besviken när jag kom dit.

Inga fjäll!

-Jamen vad är det här gnällde jag när syrran hämtade mig på Umeå flygplats.

 - Men det finns ju inga fjäll på kusten heller, svarade hon.

Nä just det...tänkte inte på det.

Smidigt och lätt var det att flyga också. Spanade som en galning efter Helga, men jag hann inte läsa namnskyltarna.

Idag efter incheckningen när jag skulle gå igenom säkerhetskontrollen blev jag stoppad!!!

-Jag tänker titta i din ryggsäck, sa kontrollanten (eller vad de kallas).

Han hittade min fina Victorinox med diverse tillbehör inklusive vass kniv. Den kontrollerade han extra noga.

- Det här är en kniv, sa han.

(Tänk att det visste jag!)

Jaa, sa jag och den fick jag ha i handbagaget när jag åkte från Bromma.

- De missade de den, sa han.

Vad göra?

Jo jag fick gå tillbaka och checka in ryggsäcken också.

Snabbt och enkelt.

Sen tillbaka till säkerhetskontrollen.

Nu blev jag lite nervös. Tänk om de hittade nåt mer. Undrar om man får ha stickning med sig?

Det hade inte jag....


 
 
GladaKatarina

GladaKatarina

24 maj 2009 21:31

Heeeeeeeeej!!! *gör en lyckodans* Har saknat dig! Hade ni kul i Umeå?

Jag hade en Victorinox i mitt pennskrin under hela gymnasietiden, trots att jag visste att det var förbjudet att ha kniv på skolområdet.

Ekvationen jag + Victorinox = förbud var bara så långsökt att det aldrig föll mig in... 8-)

http://gladakatarina.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Cina

25 maj 2009 07:46

Härligt att du är tillbaka!!! och synd att vi missade varann i Umeå..men vi höll oss mest hemma med god mat och gott vin..

 
helga

helga

25 maj 2009 09:03

Vad synd att vi inte sågs... men jag jobbar för ett annat bolag. Hoppas du hade kul i Umeå.

http://www.helga1.bloggagratis.se

 
elaina bjuder på fika på sin "altan...

elaina bjuder på fika på sin "altan...

25 maj 2009 20:35

Hihi,
hemma-där-i-mig har vi båd fjell å berg, flera stycken! Vilken tur att syrénerna slog till å föll i blom så Du är "back in blogging": välkommen in till min nystajlade loftgång...
=o)

http://elaina.bloggagratis.se/2009/05/19/1689954-h

 
nilla

nilla

26 maj 2009 19:47

Välkommen tillbaka!
Har varit inne här typ hundra gånger sen ditt förra inlägg =)

http://nillalivet.blogspot.com

 
Ann-Louise

Ann-Louise

27 maj 2009 21:29

Välkommen tillbaka! Tur att hägg och syrén är övergående;)

http://40taggaren.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Grynet - 10 maj 2012 17:28

VA TRÅKIGT ALLT ÄR! Trött, grinig och less på allt! KAN det bero på vädret??   NÄHÄÄÄÄ.... Little Miss Sunshine, where are you??!!   ...

Av Grynet - 7 maj 2012 05:37


....not! - 0,2 hekto! Ja ja...det tar tid att vända på ett ånglok! Grattis till mig i allafall. Man får vara glad för det lilla.   ...

Av Grynet - 6 maj 2012 13:43

Igår gjorde jag nåt som jag trodde att jag skulle ångra. En kompis med svart bälte i karate tog med mig som tesperson på sitt kick-pass. Han behövde en otränad 50-åring. Att jag inte dog! Nog var det kick alltid. En rejäl spark i baken at...

Av Grynet - 4 maj 2012 19:55

Innan simningen; migrän. Under simningen; ingen migrän. Efter simningen; migrän. Jag får bo i en bassäng!     ...

Av Grynet - 4 maj 2012 11:18


                                                           ÄNTLIGEN! ....har jag köpt mig en skruvdragare. Känner mig sååååå Martin Timellsk! Simning står på dagens schema. Likaså blodpudding med rivna morötter och lingonsylt. Och lite...

Presentation

Omröstning

Vem vinner Eurovision song Contest?
 Loreen såklart!
 Någon annan!!
 Finns det någon annan än Loreen??!!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Till den som känner sig manad...


Ovido - Quiz & Flashcards