Fetto-bloggen

Direktlänk till inlägg 31 augusti 2009

Bra sås reder sig själv!

Av Grynet - 31 augusti 2009 12:31



Köpte bil för ett tag sen.

Själv!

Efter några ångestfyllda veckor på Blocket kom min kära mor på:

-Jamen jag känner ju en bilhandlare!

Bra morsan!

Sagt och gjort, åkte ut och bestämde mig för att lita på karln.

(Hahahahaha...lita....)

Hitade en söt bil. Den vill jag ha, den har ju en vinge ibak. Det ser fräsigt ut tyckte jag.

När jag skulle hämta den var vännen M-L med.

- Har du bensin i?

-Jajamen, full tank!

-Va schysst!

Efter några dagars åkande utan att bensinmätaren rörde sig tyckte jag att det var en otroligt bensinsnål bil, dessutom var det gulligt att det lyste en liten lampa i form av bensinpump när tanken var full. Det gjorde den även när jag hämtade bilen. Så en dag började det blinka i displayen; en bil, en pil och en bensinpump.

Då fattade jag att jag nog borde åka och tanka.

Jag hade kört på reserven hela tiden!

PuckoGrynet!

(Lite snålt av bilhandlaren, eller?)


Förklaring: Bensinmäteren var spegelvänd jämfört med den i Audin som jag har kört de senaste åren.

 
 
nilla

nilla

1 september 2009 18:43

Ack ja. Det är tur att man inte har körkort.

http://nillalivet.blogspot.com

 
GladaKatarina

GladaKatarina

2 september 2009 13:43

Grynet is BACK! Och din roliga mamma med! Hur går det med hennes mobil? :-D

Har du köpt Toyota Corolla?? Sådan vill jag ha! Fast jag har inget körkort och behöver ingen bil. Attans.

Lita... på en bilhandlare. Vissa saker är lögn. Pålitliga bilhandlare. One size fits all. Samma sak.

http://gladakatarina.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Grynet - 10 maj 2012 17:28

VA TRÅKIGT ALLT ÄR! Trött, grinig och less på allt! KAN det bero på vädret??   NÄHÄÄÄÄ.... Little Miss Sunshine, where are you??!!   ...

Av Grynet - 7 maj 2012 05:37


....not! - 0,2 hekto! Ja ja...det tar tid att vända på ett ånglok! Grattis till mig i allafall. Man får vara glad för det lilla.   ...

Av Grynet - 6 maj 2012 13:43

Igår gjorde jag nåt som jag trodde att jag skulle ångra. En kompis med svart bälte i karate tog med mig som tesperson på sitt kick-pass. Han behövde en otränad 50-åring. Att jag inte dog! Nog var det kick alltid. En rejäl spark i baken at...

Av Grynet - 4 maj 2012 19:55

Innan simningen; migrän. Under simningen; ingen migrän. Efter simningen; migrän. Jag får bo i en bassäng!     ...

Av Grynet - 4 maj 2012 11:18


                                                           ÄNTLIGEN! ....har jag köpt mig en skruvdragare. Känner mig sååååå Martin Timellsk! Simning står på dagens schema. Likaså blodpudding med rivna morötter och lingonsylt. Och lite...

Presentation

Omröstning

Vem vinner Eurovision song Contest?
 Loreen såklart!
 Någon annan!!
 Finns det någon annan än Loreen??!!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Till den som känner sig manad...


Ovido - Quiz & Flashcards