Fetto-bloggen

Direktlänk till inlägg 11 september 2009

Så många val...

Av Grynet - 11 september 2009 16:59



Livet består av val.

"Du har alltid ett val" säger vi ofta.

Tidigt försöker vi lära barnen detta i olika situationer särskilt när det gäller att välja rätt eller fel i konfliktsituationer.

- Du kan välja att vara lika dum som han/hon och slå tillbaka eller så väljer du att vara en god människa och vända andra kinden till.

Ha!

Funkar aldrig!

Barn är lika primitiva som grottmänniskor.

Som vuxen har man lite för för många val tycker jag.

Särskilt i telefonvärlden, där är det ju hysteriskt.

"Tryck ett för att komma hit, tryck två för att komma dit...tryck 35 för att komma till kundtjänst, personlig handläggare, whatever!

Jag väntar på:

"Tryck 9 för att komma med direktflyg till Maldiverna!" Cool

Det ni!



(PS Detta var mitt 100:e inlägg! Hurra eller nåt!)


 
 
Grottkvinnan

Grottkvinnan

12 september 2009 09:18

Ja, eller tryck 10 för att komma dit gratis! Grattis på 100-da´n, kul att du är på banan igen!

http://40taggaren.bloggagratis.se

 
Marie

Marie

14 september 2009 14:03

Kom på mig själv att sitta med ett brett leende - din blogg är så där lite lagom smårolig och väldigt trevlig! Vilken tur att jag halkade in här... Tack för titten!

Marie

http://fototillvardags.blogspot.com

 
nilla

nilla

15 september 2009 21:50

Ja, det är ett jäkla snackande om att vi kan "välja" hur vi lever våra liv. Till 10% kanske. Till 90% är det livet självt som styr. Och man har bara vackert att åka med i bergodalbanan =)

http://nillalivet.blogspot.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Grynet - 10 maj 2012 17:28

VA TRÅKIGT ALLT ÄR! Trött, grinig och less på allt! KAN det bero på vädret??   NÄHÄÄÄÄ.... Little Miss Sunshine, where are you??!!   ...

Av Grynet - 7 maj 2012 05:37


....not! - 0,2 hekto! Ja ja...det tar tid att vända på ett ånglok! Grattis till mig i allafall. Man får vara glad för det lilla.   ...

Av Grynet - 6 maj 2012 13:43

Igår gjorde jag nåt som jag trodde att jag skulle ångra. En kompis med svart bälte i karate tog med mig som tesperson på sitt kick-pass. Han behövde en otränad 50-åring. Att jag inte dog! Nog var det kick alltid. En rejäl spark i baken at...

Av Grynet - 4 maj 2012 19:55

Innan simningen; migrän. Under simningen; ingen migrän. Efter simningen; migrän. Jag får bo i en bassäng!     ...

Av Grynet - 4 maj 2012 11:18


                                                           ÄNTLIGEN! ....har jag köpt mig en skruvdragare. Känner mig sååååå Martin Timellsk! Simning står på dagens schema. Likaså blodpudding med rivna morötter och lingonsylt. Och lite...

Presentation

Omröstning

Vem vinner Eurovision song Contest?
 Loreen såklart!
 Någon annan!!
 Finns det någon annan än Loreen??!!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3 4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15 16
17
18 19
20
21
22
23 24 25 26 27
28
29
30
<<< September 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Till den som känner sig manad...


Ovido - Quiz & Flashcards