Fetto-bloggen

Direktlänk till inlägg 27 september 2009

Jag gillar att slicka...

Av Grynet - 27 september 2009 13:19


...på visparna när man gjort en kaksmet.

Mums!

Idag provade jag ett nytt recept.

Herregud!

Det höll på att inte bli nån kaka.

Schuuuuuuukt god smet.

Kakan står nu i ugnen.

Spännande, den ska toppas med smält blockchoklad.

Här är receptet på:

Mjölkchoklad- och apelsinrutor.

200 g mjölkchoklad

200 g smör

2 1/2 dl strösocker

4 ägg

3 dl vetemjöl

1 tsk bakpulver

saft o skal av en apelsin

Garnering:

150 g mjölkchoklad


Smält chokladen. Rör smör och socker poröst. Tillsätt äggen en i taget. Blanda vetemjöl, och bakpulver i en skål.

Tillsätt choklad, vetemjölsblandning, saft och skal från apelsin i smeten. Bred ut smeten i en långpanna 30x40 cm. Grädda i 200 grader i 15-20 minuter. Smält chokladen och bred ut över den något avsvalnade kakan.

 
 
lastbilstanten

lastbilstanten

27 september 2009 22:13

...inga bakverk, men väl grynbullar blev det här hemma! Tips från coachen... se till att använda grynkorv från någon annan tillverkare än Vedums chark. Helt ok när man ska koka den, men att "klicka" ut den i stekpannan och göra biff av den funkar inte alls så speciellt bra. Då ska det vara Tibro Charks eller Scans grynkorv. Så det så...

http://lastbilstanten.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Cina

28 september 2009 08:02

Hmmmm...suck....inte bra för en Cina på diet...men man får fuska ibland ;-))

 
GladaKatarina

GladaKatarina

28 september 2009 10:11

Herregud, din fresterska!! MUMS! Är också en inbiten vispslickerska. Det låter nästan lite kinky. ;-)

http://gladakatarina.bloggplatsen.se

 
nilla

nilla

28 september 2009 17:37

Hjälp, sånt här ska jag inte läsa på en måndag! =O

http://nillalivet.blogspot.com

 
Ann-Louise

Ann-Louise

30 september 2009 18:19

Är det inte Nutella så är det etter värre. Du får nog sätta upp varningsskylt innan dylika inlägg. Själv sliter jag som en gnu med att INTE äta godsaker. Fast hur kul är det egentligen undrar jag när jag läser ditt recept?

http://40taggaren.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Grynet - 10 maj 2012 17:28

VA TRÅKIGT ALLT ÄR! Trött, grinig och less på allt! KAN det bero på vädret??   NÄHÄÄÄÄ.... Little Miss Sunshine, where are you??!!   ...

Av Grynet - 7 maj 2012 05:37


....not! - 0,2 hekto! Ja ja...det tar tid att vända på ett ånglok! Grattis till mig i allafall. Man får vara glad för det lilla.   ...

Av Grynet - 6 maj 2012 13:43

Igår gjorde jag nåt som jag trodde att jag skulle ångra. En kompis med svart bälte i karate tog med mig som tesperson på sitt kick-pass. Han behövde en otränad 50-åring. Att jag inte dog! Nog var det kick alltid. En rejäl spark i baken at...

Av Grynet - 4 maj 2012 19:55

Innan simningen; migrän. Under simningen; ingen migrän. Efter simningen; migrän. Jag får bo i en bassäng!     ...

Av Grynet - 4 maj 2012 11:18


                                                           ÄNTLIGEN! ....har jag köpt mig en skruvdragare. Känner mig sååååå Martin Timellsk! Simning står på dagens schema. Likaså blodpudding med rivna morötter och lingonsylt. Och lite...

Presentation

Omröstning

Vem vinner Eurovision song Contest?
 Loreen såklart!
 Någon annan!!
 Finns det någon annan än Loreen??!!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3 4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15 16
17
18 19
20
21
22
23 24 25 26 27
28
29
30
<<< September 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Till den som känner sig manad...


Ovido - Quiz & Flashcards