Fetto-bloggen

Direktlänk till inlägg 5 december 2009

Julsånger.....

Av Grynet - 5 december 2009 10:59


Favoriterna kommer och går,

men pralinen i Aladinasken består....

(Kunde inte låta bli)


Julen är ett tveeggat svärd för mig.

Tänker inte gå djupare in på det.

Nej, jag tycker att det är dags för ännu en utmaning som t o m kan höja julstämningen här på bloggen.

Mobba praliner känns ju inte så värst juligt egentligen.

Så vad?

Jo, lägg upp din favvojullåt!

Här kommer min:http://www.youtube.com/watch?v=fLb213lak5s&feature=related

 
 
Kommandoran

Kommandoran

6 december 2009 16:05

Äsch, jag är så oteknisk så en sån länk får jag inte till. Däremot kan jag sjunga för dig; "Adventstid kom till mitt ensamma hus, jag sätter i staken ett sparat ljus..." *Sjunger i hög, ostämd men glad tonart*

http://kommandoran.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Cina

8 december 2009 08:03

Ja du Grynet....samma låt som du...fast på svenska med Ainbusk.

"Jag tror på sagan nu
Jag tror nu vänder det
En vinst på lotteri
Jag tror det blir vi två
Så mot alla odds min vän
För att jag älskar dig
För våra drömmar Skål
Min älskling gott nytt år"

Bittert, gråtande, sorgligt och "skit j-la julen" eller nå´t :-/

Men hur det än är och hur mycket man än våndas innan...så blir det oftast ganska bra..skönt att vara ledig lite, massor med god mat och massvis med sköna repriser på TV´n...

Kram C.

 
Den där tjockisen

Den där tjockisen

10 december 2009 23:21

Jag hinner inte youtuba mig just nu (läs: orkar inte riktigt med att ta reda på hur man gör för att lägga in videosnuttar i bloggen) men jag kan ju åtminstone meddela min favorit.
Det är förstås "Mer Jul" med Adolfsson och Falk. En sång där de vill ha "fetare fläsk från grisen" går ju rakt in i hjärtat på en sådan som mig.

http://tjockisensjunger.blogspot.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Grynet - 10 maj 2012 17:28

VA TRÅKIGT ALLT ÄR! Trött, grinig och less på allt! KAN det bero på vädret??   NÄHÄÄÄÄ.... Little Miss Sunshine, where are you??!!   ...

Av Grynet - 7 maj 2012 05:37


....not! - 0,2 hekto! Ja ja...det tar tid att vända på ett ånglok! Grattis till mig i allafall. Man får vara glad för det lilla.   ...

Av Grynet - 6 maj 2012 13:43

Igår gjorde jag nåt som jag trodde att jag skulle ångra. En kompis med svart bälte i karate tog med mig som tesperson på sitt kick-pass. Han behövde en otränad 50-åring. Att jag inte dog! Nog var det kick alltid. En rejäl spark i baken at...

Av Grynet - 4 maj 2012 19:55

Innan simningen; migrän. Under simningen; ingen migrän. Efter simningen; migrän. Jag får bo i en bassäng!     ...

Av Grynet - 4 maj 2012 11:18


                                                           ÄNTLIGEN! ....har jag köpt mig en skruvdragare. Känner mig sååååå Martin Timellsk! Simning står på dagens schema. Likaså blodpudding med rivna morötter och lingonsylt. Och lite...

Presentation

Omröstning

Vem vinner Eurovision song Contest?
 Loreen såklart!
 Någon annan!!
 Finns det någon annan än Loreen??!!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3 4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Till den som känner sig manad...


Ovido - Quiz & Flashcards