Fetto-bloggen

Direktlänk till inlägg 21 april 2009

Lättlurad eller.....

Av Grynet - 21 april 2009 16:57



Hahaha...du går ju på allt, sa min kollega.

Hmmm...jag tycker nog att jag är nyfiken och vill undersöka livets möjligheter.

Så vad har jag gjort nu då?

Jo, jag köpte mig en SHAKTI, indisk spikmatta i lördags. Den har 230 knappar. Varje knapp har 27 hårda, vassa piggar.

Till att börja med ska man ligga 10 min på den. Med bar hud helst.

Första gången hade jag ett linne (fegis!). Efter tio minuter drog jag bort mattan och tvärsomnade.

Andra dagen låg jag med bar hud.

Aj det gjorde ont...de första sekunderna.

Den här gången somnade jag på mattan.

Men vaknade efter en liten stund.

Jag tänker fortsätta att uforska denna matta och dess mysterier.

I broschyren står det att den löser spänningar och emotionella blockeringar.

På baksidan av broschyren står det:

"Shakti spikmatta är ett otroligt potent verktyg för den som vill nå optimal hälsa och öka sitt välbefinnande"


"Jag önskar er alla ett djupare lugn

och högre lycka."


Yogi Om Mokshananda


Så vad finns det att tveka om?

Som sagt...jag är inte lättlurad, jag är nyfiken...


 
 
Ann-Louise

Ann-Louise

21 april 2009 18:01

Jag har fått tips om spikmnattan från flera håll p g a värk i axlar/nacke. Jag avvaktar med att köpa en tills produktinfon från dig blir lite utförligare. Mmen löser den spänningar (både emotionella och muskelditon) så tvekar jag inte! Är den dyr?

http://40taggaren.bloggagratis.se

 
Mofs..helt enkelt

Mofs..helt enkelt

21 april 2009 20:00

Jisses jag känner mig en aningens skeptisk till detta men alla säger att det är såååå bra. Hm, inte övertygad ännu

http://mofs.bloggagratis.se

 
Skogshuldran Titti

Skogshuldran Titti

21 april 2009 21:30

Vill bara mycket noga poängtera för alla läsare av din blogg att det INTE är jag som är nämnda kollega!
JAG anser att du alltid fattar kloka beslut...

http://skogshuldran.bloggagratis.se

 
GladaKatarina

GladaKatarina

21 april 2009 21:37

De är bra! Fixar inte ALLT, men hjälper en bit på vägen. :-)

http://gladakatarina.bloggagratis.se

 
Anna

Anna

21 april 2009 22:22

Jag har också en "Shakti"!

Och du, Mariestad har väl ingen älv... ;)

http://annabellan.blogspot.com

 
Ingen bild

grynet

22 april 2009 06:49

A-L:Den kostar 680 kr. Jag har kollat på nätet också. En hundring billigare men sen tillkommer ju fraktkostnaden.
Mofs: Jag ska hålla på ett tag, sen får jag utvärdera.
Titti: Nä, det är klart att det inte var du. Puss!
GK: Har du provat?
Anna: Tidan är väl en älv? Det såg ut som residenset i bakgrunden.

 
Ingen bild

GladaKatarina

22 april 2009 19:27

Yep! Har ingen men provade på en klinikinvigning, kollegor till oss. Gôtt! Slår inte en rejäl massage eller chefens kiropraktik, men lindrar lite.

 
Anna

Anna

22 april 2009 21:40

Tidan en är en å. Lidan är en älv... =)

Och du, jag finns nu på http://annabellan.blogspot.com

Välkommen dit!

http://http:annabellan.blogspot.com

 
nilla

nilla

22 april 2009 21:52

Hm, kanske man skulle prova... Om den mörar upp spända muskler så kan den vara värd en hel del.

http://nillalivet.blogspot.com

 
helga

helga

23 april 2009 08:35

Kollegor som köpt sådana spikmattor är jättenöjda!!

http://www.helga1.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Händige Mats

23 april 2009 16:41

Om du kontaktat mig, kära Maria, så hade jag fixat en spikmatta för under hundringen. Levererat och klart!

 
Ingen bild

grynet

23 april 2009 19:09

GK: Inget är som massage...
Anna: OK, Lidköping då?
Nilla: Jag avrapporterar om några veckor.
Helga: Ja, jag tror på den. Än så länge.
Matsen: Kära du, det tror jag säkert. Du är väl en inkarnation av Martin Timell...med spikpistol i högsta hugg!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Grynet - 10 maj 2012 17:28

VA TRÅKIGT ALLT ÄR! Trött, grinig och less på allt! KAN det bero på vädret??   NÄHÄÄÄÄ.... Little Miss Sunshine, where are you??!!   ...

Av Grynet - 7 maj 2012 05:37


....not! - 0,2 hekto! Ja ja...det tar tid att vända på ett ånglok! Grattis till mig i allafall. Man får vara glad för det lilla.   ...

Av Grynet - 6 maj 2012 13:43

Igår gjorde jag nåt som jag trodde att jag skulle ångra. En kompis med svart bälte i karate tog med mig som tesperson på sitt kick-pass. Han behövde en otränad 50-åring. Att jag inte dog! Nog var det kick alltid. En rejäl spark i baken at...

Av Grynet - 4 maj 2012 19:55

Innan simningen; migrän. Under simningen; ingen migrän. Efter simningen; migrän. Jag får bo i en bassäng!     ...

Av Grynet - 4 maj 2012 11:18


                                                           ÄNTLIGEN! ....har jag köpt mig en skruvdragare. Känner mig sååååå Martin Timellsk! Simning står på dagens schema. Likaså blodpudding med rivna morötter och lingonsylt. Och lite...

Presentation

Omröstning

Vem vinner Eurovision song Contest?
 Loreen såklart!
 Någon annan!!
 Finns det någon annan än Loreen??!!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2 3
4
5
6
7 8 9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Till den som känner sig manad...


Ovido - Quiz & Flashcards