Fetto-bloggen

Alla inlägg den 18 februari 2009

Av Grynet - 18 februari 2009 07:39



Jag har tack vare de sköna norrlänningarna på bloggen lärt mig ett nytt ord.

Det är vackert och känns skönt att säga.

Det är visserligen lite årstidsbundet men man kan ju ha anledning att säga det på grund av längtan. Och tar man bort förleden "jul" så kan man använda det året om. Ordet jag har förälskat mig i är:

PUMLA!

Visst är det vackert!

Det finns en förening på nätet som heter "Pumlans Vänner". Den ska jag gå med i.

Jag läser med glädje Norlänningars bloggar, (skåningar med, GladaKatarina!)

De har en skön stil. Man borde åka dit och kolla läget på riktigt.

Den 20 maj drar jag dit. På riktigt!

Ska hälsa på min syster i Umeå för första gången. Det är 80 mil dit. (Undrar vart jag hamnar om jag åker 80 mil söderut?)

Tänk om jag blir så betagen av Norrland att jag inte vill åka hem.

Pumlor och palt!


I somras var jag en vecka på Gotland.

Då ville jag inte heller åka hem.

Bodde helt underbart vackert vid havet, utan några grannar.

Varje morgon satt jag i solen och åt frukost, med utsikt mot Lilla och Stora Karlsö. De andra i familjen sov så mitt enda sällskap var två kärrhökar och en liten söt vildkanin.

Trots att vi bodde lite spartanskt med utedass och dusch och köksavdelning på utsidan av huset så var det en helt underbar semester.

Så avstressande.

Presentation

Omröstning

Vem vinner Eurovision song Contest?
 Loreen såklart!
 Någon annan!!
 Finns det någon annan än Loreen??!!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7 8
9 10 11 12 13 14 15
16
17
18 19 20
21
22
23
24
25 26
27
28
<<< Februari 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Till den som känner sig manad...


Ovido - Quiz & Flashcards