Fetto-bloggen

Alla inlägg den 25 februari 2009

Av Grynet - 25 februari 2009 08:25



Jag är så otroligt tacksam.

Jag tittade på Malous program en morgon för ett tag sedan. Det handlade om hur fosterbarn har farit illa i Sverige. I studion fanns en man som blev fosterhemsplacerad när han var två år. Han fick vara där i tolv år och han fick stryk varje dag.

Det är sorgligt att det först när man hör om andras elände som man tittar på sitt eget och jämför!

Varför gör man så?

Jag borde känna tacksamhet varje dag.

Även om jag inte känner ren och skär lycka så borde jag gå omkring med en "må-bra" känsla i kropp och själ.

Men det är väl all stress och press som naggar på må-braet.

Allt som man ska leva upp till så att man till slut inte vet hur man har det. Inte hinner känna efter och njuta.


Tänker ibland på en strof ur en av Karin Boyes dikter:


"Nog finns det mål och mening med vår färd

men det är vägen som är mödan värd".

Presentation

Omröstning

Vem vinner Eurovision song Contest?
 Loreen såklart!
 Någon annan!!
 Finns det någon annan än Loreen??!!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7 8
9 10 11 12 13 14 15
16
17
18 19 20
21
22
23
24
25 26
27
28
<<< Februari 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Till den som känner sig manad...


Ovido - Quiz & Flashcards