Fetto-bloggen

Direktlänk till inlägg 11 februari 2009

Stolthet men inte fördom...

Av Grynet - 11 februari 2009 15:00



Det finns saker som jag är stolt över.

På ett sådär typiskt svenskt sätt.

Jag är stolt över mina barn.

Fattas bara annat.

Det är så man ska vara om man är svensk.

Sen kan jag vara stolt över att ha lyckats med en god middag eller om jag gjort något bra på jobbet.

Det är ganska okej bara jag inte pratar om det, eller "förhäver mig".

Ibland är jag stolt över att jag är jag.

Men det blir jag snabbt urtagen. Särskilt vid löneförhandlingar.

Sen så finns det småsaker som jag kan bli stolt över.

Men det får man ju inte visa.

Som till exempel när jag vinner i TP fast alla egentligen är lika bra.

Eller när jag löst klart ett förhållandevis svårt korsord.

Eller när jag har renoverat hemma och slutresultatet blir bra.

Eller (och nu ska jag verkligen lätta på förlåten) när mitt bidrag till Aftonbladets pratbubbla publicerades i Söndagsbilagan för några år sedan.

Då blev jag löjligt stolt.

Och så fick jag 500 kronor också!

 
 
Ingen bild

Cina

11 februari 2009 16:20

Så bra!! Vi är dåliga på att våga känna stolthet...

 
Skogshuldran Titti

Skogshuldran Titti

11 februari 2009 20:17

Det är BRA Grynet, fortsätt med det!

http://skogshuldran.bloggagratis.se

 
lastbilstanten

lastbilstanten

11 februari 2009 22:46

...det där med TP ska vi allt bli två om!!! ;-D

http://www.lastbilstanten.bloggagratis.se

 
helga blir glad

helga blir glad

12 februari 2009 09:31

Härligt!!

Go´girl!!

http://www.helga1.bloggagratis.se

 
Ingen bild

grynet

12 februari 2009 10:00

Cina: Jag hoppas du känner dig stolt med!
Titti: Det ska jag!
lb: Nu hägrar nya spel...
Helga: Tack!

 
nilla

nilla

12 februari 2009 16:33

Vilken söt bild och vilken gullig text!!!

http://nillaja.bloggagratis.se

 
Ingen bild

grynet

14 februari 2009 14:31

nilla: Tack Nilla!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Grynet - 10 maj 2012 17:28

VA TRÅKIGT ALLT ÄR! Trött, grinig och less på allt! KAN det bero på vädret??   NÄHÄÄÄÄ.... Little Miss Sunshine, where are you??!!   ...

Av Grynet - 7 maj 2012 05:37


....not! - 0,2 hekto! Ja ja...det tar tid att vända på ett ånglok! Grattis till mig i allafall. Man får vara glad för det lilla.   ...

Av Grynet - 6 maj 2012 13:43

Igår gjorde jag nåt som jag trodde att jag skulle ångra. En kompis med svart bälte i karate tog med mig som tesperson på sitt kick-pass. Han behövde en otränad 50-åring. Att jag inte dog! Nog var det kick alltid. En rejäl spark i baken at...

Av Grynet - 4 maj 2012 19:55

Innan simningen; migrän. Under simningen; ingen migrän. Efter simningen; migrän. Jag får bo i en bassäng!     ...

Av Grynet - 4 maj 2012 11:18


                                                           ÄNTLIGEN! ....har jag köpt mig en skruvdragare. Känner mig sååååå Martin Timellsk! Simning står på dagens schema. Likaså blodpudding med rivna morötter och lingonsylt. Och lite...

Presentation

Omröstning

Vem vinner Eurovision song Contest?
 Loreen såklart!
 Någon annan!!
 Finns det någon annan än Loreen??!!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7 8
9 10 11 12 13 14 15
16
17
18 19 20
21
22
23
24
25 26
27
28
<<< Februari 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Till den som känner sig manad...


Ovido - Quiz & Flashcards