Fetto-bloggen

Direktlänk till inlägg 20 februari 2009

forts på skapelseberättelsen...

Av Grynet - 20 februari 2009 15:31



.....och på den 7:e dagen vilade Han, men på den 8:e dagen (som egentligen var långt senare) spottade han i nävarna och tog nya tag.

Då skapades den klassiska kärnfamiljen. Mamma, pappa 2,3 barn, villa, vovve och volvo. Sen markerade Han allt med blått, klickade på "kopiera" och sedan "klistra in" och där hände nåt. "Klistra in" hakade upp sig så det blev vääääääldigt många "klistra in". Det är därför man idag kan se föräldrar överallt som bråkar med sina barn om hur lång tid de sitter framför datorn, och inte kan gå ut i den vackra naturen och förströ sig. Nej, istället hänger sig sönerna åt WoW och döttrarna åt Bilddagboken och msn.

Under tiden sliter föräldrarna sitt hår och undrar vad de gjort för fel.

Och i sin förtvivlan sätter sig mammorna framför (sin?) dator och bloggar om sina levnadsöden och söker efter likasinnade. Samtidigt slänger fädrerna upp fötterna på soffbordet, sjunker ner framför 42 tums platteven och zappar mellan "Prison Break", "Lost", "Cops" och "Antikrundan".


 
 
nilla

nilla

20 februari 2009 16:14

Hur visste du allt det där???
*ser mig oroligt omkring*

http://thenilla.bloggagratis.se

 
Ann-Louise

Ann-Louise

20 februari 2009 16:35

Klockrent!! Ha, ha. Ja, här sitter vi mammor och häckar framför skärmen i hopp om att inte känna oss ensamma bland tonårsuppror, tvätt och inredningsdrömmar

http://40taggaren.bloggagratis.se

 
helga fnissar

helga fnissar

20 februari 2009 19:21

Ja, jag bloggar och dottern kollar msn och bilddagboken men WOW sysslar inte sonen med och fel TV-program för maken. Kul ändå!!

http://www.helga1.bloggagratis.se

 
Skogshuldran Titti

Skogshuldran Titti

20 februari 2009 22:39

En så´n tur att man bor i skogen, samt att den delen av skapelseberättelsen är avbetad för vår del...
Så jag bloggar väl vidare, utan förtvivlan, medan Mannen i mitt liv "kvälls-kissar" hunden!

http://skogshuldran.bloggagratis.se

 
GladaKatarina

GladaKatarina

21 februari 2009 11:30


Jo, det där ser man hos många av sina vänner och bekanta. Helt OK, på sitt sätt. Glada som jag är, tar jag mig en flygtur istället. 8-)

http://gladakatarina.bloggagratis.se

 
Ingen bild

grynet

21 februari 2009 12:30

Nilla: Nja, en gov uppskattning av samlade referenser...
Ann-Louise: Visst känns det skönt att veta att det inte är "bara jag!"
Helga: Nä, det finns ju vissa variationer, och så finns det undantag...
Titti: Lycka till med skridskoturen...
GK: Den som ändå kunde flyga...

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Grynet - 10 maj 2012 17:28

VA TRÅKIGT ALLT ÄR! Trött, grinig och less på allt! KAN det bero på vädret??   NÄHÄÄÄÄ.... Little Miss Sunshine, where are you??!!   ...

Av Grynet - 7 maj 2012 05:37


....not! - 0,2 hekto! Ja ja...det tar tid att vända på ett ånglok! Grattis till mig i allafall. Man får vara glad för det lilla.   ...

Av Grynet - 6 maj 2012 13:43

Igår gjorde jag nåt som jag trodde att jag skulle ångra. En kompis med svart bälte i karate tog med mig som tesperson på sitt kick-pass. Han behövde en otränad 50-åring. Att jag inte dog! Nog var det kick alltid. En rejäl spark i baken at...

Av Grynet - 4 maj 2012 19:55

Innan simningen; migrän. Under simningen; ingen migrän. Efter simningen; migrän. Jag får bo i en bassäng!     ...

Av Grynet - 4 maj 2012 11:18


                                                           ÄNTLIGEN! ....har jag köpt mig en skruvdragare. Känner mig sååååå Martin Timellsk! Simning står på dagens schema. Likaså blodpudding med rivna morötter och lingonsylt. Och lite...

Presentation

Omröstning

Vem vinner Eurovision song Contest?
 Loreen såklart!
 Någon annan!!
 Finns det någon annan än Loreen??!!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7 8
9 10 11 12 13 14 15
16
17
18 19 20
21
22
23
24
25 26
27
28
<<< Februari 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Till den som känner sig manad...


Ovido - Quiz & Flashcards