Fetto-bloggen

Alla inlägg den 20 januari 2009

Av Grynet - 20 januari 2009 05:14



-Du luktar clementin , fröken!

säger mina elever till mig, flera gånger om dagen.

Jag är clementinoman.

Jag är helt klart beroende, en missbrukare.

Men vad gör man.

De är ju så goda och säsongen är ju så kort, så det gäller ju att trycka i sej så många det går på den tiden de finns att tillgå.

1-2 stycken efter frukost. Kanske en när jag kommit till jobbet. Ett par stycken på första rasten och lika många på lunchen. Ibland kan jag passa på att ta en när jag "hämtar stenciler". Jag har blivit en fena på att skala snabbt.

Sen blir det några till på eftermiddagen innan jag åker hem.

På kvällen börjar det stora frosseriet. Då finns det ingen hejd på det hela.

Undrar om man kan bli clementinförgiftad?

Igår fick det hela ett abrubt slut.

Klockan 19 somnade (däckade) jag av ett rejält migränanfall.

Så det är väl bara att inse fakta.

Jag har läst att citrusfrukter kan utlösa migrän.....

Gilla läget, eller?


Presentation

Omröstning

Vem vinner Eurovision song Contest?
 Loreen såklart!
 Någon annan!!
 Finns det någon annan än Loreen??!!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19
20 21 22 23 24 25
26 27
28
29 30
31
<<< Januari 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Till den som känner sig manad...


Ovido - Quiz & Flashcards