Fetto-bloggen

Alla inlägg den 21 januari 2009

Av Grynet - 21 januari 2009 17:59



....om rönnbären!

Smart räv det där.

Det man inte kan få vill man inte ha.

Snacka om självbevarelsedrift!

Jag försöker anamma samma teknik själv.

Inte vill jag ha någon ny bil heller.

Nej, dyr att laga och dyr i försäkring.

Tacka vet jag våran 11-åring.

Visserligen dyr i drift och lite småskavanker.

Men man vet vad man har.

Och inte vill jag åka till Thailand heller.

Nä, det är för långt att åka och man ska tänka på miljön.

Sol har vi väl här med.

Vad är det för fel på Grebbestad?

Det finns säkert en tai-resturang där med.

Sen är det ju det här med att få sambon att hjälpa till med städningen här hemma.

Jag vägrar tjata!

Konstnären Jan Stenmark löste detta med sin kluriga bild. (se nedan)


Bra sätt att förhålla sig till en situation man ändå inte kan/ids göra något åt.

Eller som Vanheden säger i första Jönssonligan-filmen

"-Bra sås reder sig själv"


Men ändock så får vi väl stämma in i Idas visa:


Lille far, lille far

lille, söte faren

En sån karl, en sån karl

Det är tur vi har´en



Presentation

Omröstning

Vem vinner Eurovision song Contest?
 Loreen såklart!
 Någon annan!!
 Finns det någon annan än Loreen??!!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19
20 21 22 23 24 25
26 27
28
29 30
31
<<< Januari 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Till den som känner sig manad...


Ovido - Quiz & Flashcards