Fetto-bloggen

Alla inlägg den 22 januari 2009

Av Grynet - 22 januari 2009 14:25



Ibland dyker jag på ord som fastnar i hjärnan.

Nu sist när jag löste korsord stod det; "punschuteplats" sju bokstäver.

Utan att tänka visste jag att det var: V E R A N D A !

Varför?

Jag har ingen punschveranda.

Har nog aldrig suttit på någon sådan heller.

Jag dricker inte punsch.

Det är rent av äckligt.

Varför dedikerar man en hel veranda till detta sötsliskiga elände?

Jag blev lite nyfiken.

Det är ju så enkelt att vara det nuförtiden.

 Man bara googlar så får man reda på saker och ting.


1860 köptes Villa Berglunda av punsch- och konjakstillverkare

Johan Daniel Grönstedt. Villan hade ingen veranda men han tillverkade en så att han hade någonstans att sitta och titta ut över trädgården.

Antagligen slank det väl ner en del punsch också  när han satt där och bligade.

Jag hittade en del fina bilder på olika punschverandor. Både tagna utifrån och innifrån.

Vill ha!

Undrar om det passar på en vit tegelvilla från -69 med åskblå sockel och brunlaserade gavelspetsar?

Not!






Presentation

Omröstning

Vem vinner Eurovision song Contest?
 Loreen såklart!
 Någon annan!!
 Finns det någon annan än Loreen??!!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19
20 21 22 23 24 25
26 27
28
29 30
31
<<< Januari 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Till den som känner sig manad...


Ovido - Quiz & Flashcards