Fetto-bloggen

Direktlänk till inlägg 24 januari 2009

En dag på resande fot.

Av Grynet - 24 januari 2009 21:12



Upp kl 6.00 och gör det man ska när man ska ta tåget till Älvsjö

och gå på mässa.

Som vanligt blir det panik sista minuten,rusar ut.

F-n tågbiljetterna.

In igen.

Ut igen.

Trampar som en dåre på cykeln.

Medvind. Yes!

Nedförsbacke. Yes!

Framme med 6 minuters marginal. Puh!

Kollar biljetten. Ingen sittplats. Skit!

Vagn 15 obokad. Yes!

Mindre än halvfull (halvtom).

Alla sover utom tre goa gubbar från Göteborg.

De pratar högt och skrattar ännu högre. Om sossarna och deras politik.

(Journalister?)

Då bryter den ena gubben av:

- Min son fyller nio månader idag!

Tvärtyst, i två sekunder sen smattrar de igång igen:

-Klart du ska låna min Trajja (Triumph) till våren. Känna lite, glida lite.

-Den är så lättkörd!

Aha, de ska på MC-mässa i Älvsjö. Precis som jag!

Åh vad ska jag göra där då?

Jooo...kolla lite...drömma lite...önska mig lite...fantisera lite...

En utflykt från verkligheten. Komma bort lite och bara vara. Sen är det så skönt att komma hem.


Timmarna gick och jag åkte trött och nöjd hem till mitt lilla hem därhemma.

Familjen undrade nog lite var jag hade varit (fast det visste de ju) när de tittade i min påse på vad jag hade köpt där på mässan.


12 par strumpor

4 par trosor (Björn Borg-stuk)


Men vadå! Det var ju billigt! 260 kr för alltihop!


 
 
GladaKatarina

GladaKatarina

24 januari 2009 22:06

Vill gärna nominera din gulliga blogg, Grynet! :-) Du ser nomineringen hos mig, dagens datum 24/1.

Hoppas att mässan gav dig nya, fina drömmar! :-)

http://gladakatarina.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Grynet - 10 maj 2012 17:28

VA TRÅKIGT ALLT ÄR! Trött, grinig och less på allt! KAN det bero på vädret??   NÄHÄÄÄÄ.... Little Miss Sunshine, where are you??!!   ...

Av Grynet - 7 maj 2012 05:37


....not! - 0,2 hekto! Ja ja...det tar tid att vända på ett ånglok! Grattis till mig i allafall. Man får vara glad för det lilla.   ...

Av Grynet - 6 maj 2012 13:43

Igår gjorde jag nåt som jag trodde att jag skulle ångra. En kompis med svart bälte i karate tog med mig som tesperson på sitt kick-pass. Han behövde en otränad 50-åring. Att jag inte dog! Nog var det kick alltid. En rejäl spark i baken at...

Av Grynet - 4 maj 2012 19:55

Innan simningen; migrän. Under simningen; ingen migrän. Efter simningen; migrän. Jag får bo i en bassäng!     ...

Av Grynet - 4 maj 2012 11:18


                                                           ÄNTLIGEN! ....har jag köpt mig en skruvdragare. Känner mig sååååå Martin Timellsk! Simning står på dagens schema. Likaså blodpudding med rivna morötter och lingonsylt. Och lite...

Presentation

Omröstning

Vem vinner Eurovision song Contest?
 Loreen såklart!
 Någon annan!!
 Finns det någon annan än Loreen??!!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19
20 21 22 23 24 25
26 27
28
29 30
31
<<< Januari 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Till den som känner sig manad...


Ovido - Quiz & Flashcards