Fetto-bloggen

Alla inlägg den 4 mars 2009

Av Grynet - 4 mars 2009 08:05



"- Hit med lite farligheter!" skrek Ronja Rövardotter innan hon gick och aktade sig för Helvetes gapet och för att trilla i forsen.

Vår kära Astrid var en mycket klok kvinna. Hon förstod sig på barn. Och hon förstod sig på människor. Hon kunde skriva om det elementära i människors liv på ett enkelt sätt. Man förstod.

När ska man sluta att akta sig för farligheter?

Jag har tydligen inte gjort det, trots att jag närmar mig de 50.

Häromdagen när det blötsnöade som värst och jag med nöd och näppe tog mig hemmåt de 15 kilometrarna utan några incidententer så borde jag ju nöjd och glad satt mig vid köksbordet med en kopp te.

Nä!

Istället fortsatte jag ytterligare 15 kilometer på ännu smalare och moddigare vägar hem till Lastbilstanten.

Smart?

Näe, men oj vad jag fick akta mig för farligheter.

Tre gånger var det på håret att det hände något.

Först höll jag på att få en fet volvo i sidan, men jag var snabb att styra upp på trottoaren. (Tur att det inte gick någon där)

Sen fick jag bromsa in för en bil som skulle svänga höger. Inga bromsar i världen tar i snömodd så det blev till att snabbt styra över på vänster sida.

(Tur att jag inte mötte någon bil just då)

Tredje incidenten så var det bara att blunda och hålla andan när jag mötte en bil i en avsmalning.

Vad har jag lärt mig av detta då?

STANNA HEMMA!

eller: Allt går bara man tar det lite lugnt!



Presentation

Omröstning

Vem vinner Eurovision song Contest?
 Loreen såklart!
 Någon annan!!
 Finns det någon annan än Loreen??!!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4 5 6 7 8
9
10
11
12
13 14 15
16
17
18 19
20
21 22
23
24 25 26 27 28 29
30
31
<<< Mars 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Till den som känner sig manad...


Ovido - Quiz & Flashcards