Fetto-bloggen

Alla inlägg den 8 mars 2009

Av Grynet - 8 mars 2009 12:22



Jag var häromdagen och köpte en mobill till/med min gamla moder (85 år).

Hon sa att den gamla var trasig/fungerade inte.

- Men har du pengar på kortet då? frågade jag.

- Jadå, det ordnade T (min bror) i december.

Okej tänkte jag , pillade ur SIM-kortet efter att med våld brytit upp baksidan på den gamla 3310an.

- Vi tar med SIM-kortet, det kanske funkar, sa jag.

I affären valde hon mellan en äkta pensionärstelefon som såg ut som en miniräknare med stora knappar och en mer flashig Nokia, röd metallic.

Hon tog Nokian, såklart!

Killen satte i SIM-kortet som visade att det fanns 3 öre!!! kvar. 

(Inte undra på att det inte gick att ringa) 

Strunt samma tyckte modern som verkligen ville ha en ny mobil.

 Kortet tankades på och vi satte oss i bilen. Innan vi åkte hem visade jag henne hur den fungerade. Jag tog bl a ett kort på henne med kameran. Sen skulle hon ta ett på mig.

- Du syns ju inte!

- Du får inte hålla för kameralinsen när du ska ta kort.

Det slutade med att jag tog ett kort på mig själv.

När jag släppt av henne hemma ringde jag hennes mobil.  

- Jag hör dig inte, sa hon.

- Flytta lite på luren då, sa jag.

- Jag hör dig inte, sa hon igen.

- FLYTTA LITE PÅ LUREN, skrek jag.

- Jag hör dig inte....


Senare på kvällen ringde hon.

- Jag ville bara se om jag klarade av att ringa.

Igår ringde hon igen...flera gånger. En gång sa hon:

- Jag råkade ta kort på min tumme!

 Enn annan gång sa hon:

- Du ringde!

- Näe mamma, det var du som ringde.

- Jamen S (dottern) svarade ju.

- Jamen det var för att DU ringde!

- Jaha...jag har i allafall lyckats få på nåt larm. Det ringer var tionde minut. När jag var på stan sa folk åt mej att: "Det ringer i din mobil".


Söndag 06:21, sms från modern. Det står:

Ggtt


Söndag 8:01, jag ser i min mobil att hon har ringt så jag ringer upp.

- Jag ser att du har ringt.

- Nä det har jag inte, jag letar efter sudokun som ska finnas i mobilen.


Söndag 8:16, det ringer i den "fasta telefonen".

- Ja det är Grynet.

- Näe, nu får jag sluta, jag har ju inte ens tryckt på nån grön lur, men det låter i högtalaren!

....jag misstänker att fortsättning följer....

Älskade lilla mamma, du är för söt! 


Presentation

Omröstning

Vem vinner Eurovision song Contest?
 Loreen såklart!
 Någon annan!!
 Finns det någon annan än Loreen??!!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4 5 6 7 8
9
10
11
12
13 14 15
16
17
18 19
20
21 22
23
24 25 26 27 28 29
30
31
<<< Mars 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Till den som känner sig manad...


Ovido - Quiz & Flashcards