Fetto-bloggen

Direktlänk till inlägg 1 mars 2009

Nästa projekt...

Av Grynet - 1 mars 2009 06:57



J*...*a Lastbilstanten!!

På grund av hennes renoveringsiver av trappa mm så har jag nu dragits med i detta renoveraryrande.

Vitt, vitt, vitt ...(låter som fågelkvitter) ska det förstås bli.

Köket (som dock blev grått) gick som en dans. (Ja inte då, men nu känns det så)

Men nu!

Nu slipar jag klarlack, minst 14 lager av bergfast kvalité.

"- Det är bara att rugga upp lite" säger den käckt uppmuntrande vännen.

Joho, tjänare. Lätt för henne att säga som har olackerad furupanel i hela huset.

Min furutrapp med tillhörande spaljé är som sagt hårt lackerad. Inte ens slipmaskin med rivigt sandpapper lyckades rugga denna yta.

Men har man tagit fan i båten får man ro honom i land.

Min plan är att det ska målas vecka 15, på påsklovet.

Jag har 34 dagar på mig att "rugga upp lite"...


 
 
nilla

nilla

1 mars 2009 07:37

Skrattar sådär igenkännande som man bara kan när man varit i ett renoveringsprojekt för mycket!

http://thenilla.bloggagratis.se

 
Skogshuldran Titti

Skogshuldran Titti

1 mars 2009 13:14

Tänk att jag har precis för mig att Någon har lovat att jobba en dag på påsklovet...

http://skogshuldran.bloggagratis.se

 
lastbilstanten

lastbilstanten

1 mars 2009 14:01

**skrockar gott!!** Det finns säkert någon typ av grundfärg som fäster fint på halv-glättiga underlag... kan man måla på metall så ska man väl kunna måla på lackat trä, liksom. Du får höra med din "hovleverantör" av färg!

http://www.lastbilstanten.bloggagratis.se

 
Ingen bild

grynet

1 mars 2009 14:58

nilla: Ja, varför kan inget vara lätt för???
Titti: Tur att lovet är mer än en dag...
lbt: Måste bara få gnälla lite, idag tar jag grövre sandpapper!

 
Ann-Louise

Ann-Louise

1 mars 2009 15:56

Då är vi två "ruggugglor"! Håller just på att skrapa färg från en gammal träsoffa. Det gäller att passa på när lusten finns, i morrn kan den va bortblåst!

http://40taggaren.bloggagratis.se

 
GladaKatarina

GladaKatarina

1 mars 2009 16:24

Ser dig framför mig i full sliparmundering, svärande över det hela medan hela huset låter av slipmaskinen som låter som en ilsken katt: *mmmiiiiiaaaaaaaaauuuuuuu*

Men skyll på Timell! Han har många renoveringskatastofer på sitt samvete. Fast jag tror att din trappa kommer att bli jättefin! :-)

http://gladakatarina.bloggagratis.se

 
Ingen bild

grynet

1 mars 2009 16:48

Ann-Louise: Ja och när den väl har ifunnit så ledsnar jag fort. Men det blir nog bättre ju mer jag avverkat. Nu har jag 33 dagar kvar...
GK: Ilsken katt var ordet sa Bull... Fräääääs, nu vill jag ha kaffe o ett korsord!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Grynet - 10 maj 2012 17:28

VA TRÅKIGT ALLT ÄR! Trött, grinig och less på allt! KAN det bero på vädret??   NÄHÄÄÄÄ.... Little Miss Sunshine, where are you??!!   ...

Av Grynet - 7 maj 2012 05:37


....not! - 0,2 hekto! Ja ja...det tar tid att vända på ett ånglok! Grattis till mig i allafall. Man får vara glad för det lilla.   ...

Av Grynet - 6 maj 2012 13:43

Igår gjorde jag nåt som jag trodde att jag skulle ångra. En kompis med svart bälte i karate tog med mig som tesperson på sitt kick-pass. Han behövde en otränad 50-åring. Att jag inte dog! Nog var det kick alltid. En rejäl spark i baken at...

Av Grynet - 4 maj 2012 19:55

Innan simningen; migrän. Under simningen; ingen migrän. Efter simningen; migrän. Jag får bo i en bassäng!     ...

Av Grynet - 4 maj 2012 11:18


                                                           ÄNTLIGEN! ....har jag köpt mig en skruvdragare. Känner mig sååååå Martin Timellsk! Simning står på dagens schema. Likaså blodpudding med rivna morötter och lingonsylt. Och lite...

Presentation

Omröstning

Vem vinner Eurovision song Contest?
 Loreen såklart!
 Någon annan!!
 Finns det någon annan än Loreen??!!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4 5 6 7 8
9
10
11
12
13 14 15
16
17
18 19
20
21 22
23
24 25 26 27 28 29
30
31
<<< Mars 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Till den som känner sig manad...


Ovido - Quiz & Flashcards