Fetto-bloggen

Direktlänk till inlägg 19 mars 2009

Förnöjd eller förvånad...

Av Grynet - 19 mars 2009 17:46



Fick mig en tankeställare idag...och en aha-upplevelse.

Man får ju det ibland och det är väl nyttigt.

Jag ringde en kollega på min förra arbetsplats angående en kurs vi gick på i höstas.

- Jag saknar er, sa hon.

Umpf...sa jag som blev överraskad.

- Vi kanske skulle kunna ses, fortsatte hon.

Jag hängde på och föreslog ett par timmar på byns fik någon gång.

Det tyckte hon lät bra men inget blev bestämt.

Efteråt funderade jag på varför det blir så här varje gång jag har bytt arbetsplats. Jag släpper allt det gamla med arbetskamrater och allt vad det innebär.

Varför?

Är jag lat? Ointresserad? Autistisk?

Nä, inget av det.

Jag kan vara engagerad, intresserad och öppen för andra människor.

Så vad är det då?

Sanningen slog mig idag.

Lite sorgligt.

Jag tror inte att någon är intresserad av mig.

Herregud, lilla människa. Hur står det till med självkänslan, sa jag till mig själv.

Så jag har lite att jobba med......eller så får det va!


 
 
helga

helga

19 mars 2009 18:39

Det där känner jag igen... självkänslan får man jobba på hela tiden...

http://www.helga1.bloggagratis.se

 
birgitta

birgitta

19 mars 2009 21:47

Kanske är det tvärt om, vad du tror, Om man engagerar sig. Om man bryr sig om sina arbetskamrater, kan man inte hålla kvar alla. Ingen kan orka engagera sig i alla och de nya kräver sitt engagemang. Man måste vara där man är. Så man går vidare i livet. Det är förutsättningen för att man ska lära sig nytt.
/Birgitta

http://birgitta.bloggagratis.se

 
Skogshuldran Titti

Skogshuldran Titti

19 mars 2009 22:04

Du får ju ett lysande tillfälle att öva på mig!
I att hålla kontakten, alltså. Och då menar jag inte den du stoppar i för att få ström till datorn...

http://skogshuldran.bloggagratis.se

 
nilla

nilla

19 mars 2009 22:24

Jag är intresserad av dig!!! Big time.
Som bloggvän alltså, är väl bäst att tillägga. Du är allt annat än ointressant. Tycker jag.

http://thenilla.bloggagratis.se

 
GladaKatarina

GladaKatarina

20 mars 2009 10:05

Tror att Birgitta har en poäng i det hela: man måste vidare i livet. Det betyder inte att man inte bryr sig eller vill eller kan ta upp tråden igen. Men man måste ge det nya en helhjärtad chans.

Men det är klart att man kan känna sig lite svag i självkänslan ibland. Även om det jag läst om dig aldrig gett mig det intrycket. :-)

HAr upplevt det du pratat om och då har jag känt av det dåliga samvetet. Man vill så mycket, men var finns tiden till allt...?

http://gladakatarina.bloggagratis.se

 
Ann-Louise

Ann-Louise

20 mars 2009 22:41

Om jag känner igen mig! Nästan kusligt...trots att man känner närhet till någon så blir det ändå ingen fortsättning. Varför? Fast det kanske vore värre om man inte hade vänner överhuvudtaget (du har väl Lastbilstanten?). Eller...? Finns det en gräns för vad man mäktar med i umgänge? Jag vte inte, men det är verkligen huvet på spiken!

http://40taggaren.bloggagratis.se

 
Ingen bild

grynet

21 mars 2009 07:56

Helga: Ja, det kanske är så för de flesta. även om man inte tror det.
Birgitta: Det låter så klokt det du skriver, och sant! Tack för att du kommenterar.
Titti: Det ska jag göra...
Nilla: Tack Nilla, Det värmer...
GK: Som du säger så har det hela två sidor... Det hänger ju även på mitt engagemang, men det är där självkänslan stoppar. Han eller Hon kanske inte har lust att träffa mig om jag frågar. Då är det ju lätt att låta bli att fråga.
A-L: Jag tror att det finns en gräns för vad man orkar. Och nej, jag är verkligen inte ensam...

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Grynet - 10 maj 2012 17:28

VA TRÅKIGT ALLT ÄR! Trött, grinig och less på allt! KAN det bero på vädret??   NÄHÄÄÄÄ.... Little Miss Sunshine, where are you??!!   ...

Av Grynet - 7 maj 2012 05:37


....not! - 0,2 hekto! Ja ja...det tar tid att vända på ett ånglok! Grattis till mig i allafall. Man får vara glad för det lilla.   ...

Av Grynet - 6 maj 2012 13:43

Igår gjorde jag nåt som jag trodde att jag skulle ångra. En kompis med svart bälte i karate tog med mig som tesperson på sitt kick-pass. Han behövde en otränad 50-åring. Att jag inte dog! Nog var det kick alltid. En rejäl spark i baken at...

Av Grynet - 4 maj 2012 19:55

Innan simningen; migrän. Under simningen; ingen migrän. Efter simningen; migrän. Jag får bo i en bassäng!     ...

Av Grynet - 4 maj 2012 11:18


                                                           ÄNTLIGEN! ....har jag köpt mig en skruvdragare. Känner mig sååååå Martin Timellsk! Simning står på dagens schema. Likaså blodpudding med rivna morötter och lingonsylt. Och lite...

Presentation

Omröstning

Vem vinner Eurovision song Contest?
 Loreen såklart!
 Någon annan!!
 Finns det någon annan än Loreen??!!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4 5 6 7 8
9
10
11
12
13 14 15
16
17
18 19
20
21 22
23
24 25 26 27 28 29
30
31
<<< Mars 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Till den som känner sig manad...


Ovido - Quiz & Flashcards