Fetto-bloggen

Direktlänk till inlägg 25 mars 2009

Resedagbok a la 80-tal part 3

Av Grynet - 25 mars 2009 05:42



Den häftigaste upplevelsen under resan till Zell am Zee var dagen då vi åkte "rafting", forspaddling.

Det fanns en sportaffär i Z a Z som anordnade dessa utflykter.

Guiden var en amerikan som var stationerad på en amerikansk bas i närheten.

Vi fick låna hjälm och våtdräkt och blev ordentligt instruerade.

Alltid paddla fortare än vattnet!

För att veta hur det kändes att ramla i vattnet var vi tvungna att ta ett dopp i det 0-gradiga smältvattnet.

Jo, tjänare!

Grynets snabbaste dopp ever!

Sen bar det iväg.

Svårt att beskriva, men det var väl skräckblandad förtjusning.

Vi mot forsen!

Bemästra naturkrafter.

En av tjejerna i sällskapet ramlade i. Det var lite läskigt.

Men lika fort som hon ramlat i lika fort halade vi upp henne.

Sen var det bara att paddla på igen.

Efter ett tag paddlade vi in till strandkanten. Där klev vi iland och klättrade upp för ett vattenfall. De modigaste hoppade ner från fallet och landade i en gryta som var urholkad av vattenfallet.

Jag fegade ur pga mina glasögon. Hade jag tagit av mig dem så hade jag säkert hoppat rätt ner i backen för här gällde det att ha precision.

Sen fortsatte paddlingen och den turen tog slut alldeles för fort.

Men det blev ett härligt minne för livet.



 
 
Mofs..helt enkelt

Mofs..helt enkelt

25 mars 2009 06:01

Åååh det låter helt underbart. Resa är livet.
Ha en skön onsdag

http://mofs.bloggagratis.se

 
Skogshuldran Titti

Skogshuldran Titti

25 mars 2009 07:20

Vad mycket roliga, annorlunda saker du har provat!

http://skogshuldran.bloggagratis.se

 
GladaKatarina

GladaKatarina

25 mars 2009 11:44

Vet i farao om jag vågat det... 8-)

http://gladakatarina.bloggagratis.se

 
Ingen bild

grynet

26 mars 2009 12:28

Mofs: Ja, tänk om man hade mer pengar...och tid...
Titti: Äsch, så mycket har det väl inte varit...
GK: Jodå, man vågar...för att det är så himla kul.

 
teolinda

teolinda

29 mars 2009 08:52

...klättrade uppför ett vattenfall...oojj

http://teolinda.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Grynet - 10 maj 2012 17:28

VA TRÅKIGT ALLT ÄR! Trött, grinig och less på allt! KAN det bero på vädret??   NÄHÄÄÄÄ.... Little Miss Sunshine, where are you??!!   ...

Av Grynet - 7 maj 2012 05:37


....not! - 0,2 hekto! Ja ja...det tar tid att vända på ett ånglok! Grattis till mig i allafall. Man får vara glad för det lilla.   ...

Av Grynet - 6 maj 2012 13:43

Igår gjorde jag nåt som jag trodde att jag skulle ångra. En kompis med svart bälte i karate tog med mig som tesperson på sitt kick-pass. Han behövde en otränad 50-åring. Att jag inte dog! Nog var det kick alltid. En rejäl spark i baken at...

Av Grynet - 4 maj 2012 19:55

Innan simningen; migrän. Under simningen; ingen migrän. Efter simningen; migrän. Jag får bo i en bassäng!     ...

Av Grynet - 4 maj 2012 11:18


                                                           ÄNTLIGEN! ....har jag köpt mig en skruvdragare. Känner mig sååååå Martin Timellsk! Simning står på dagens schema. Likaså blodpudding med rivna morötter och lingonsylt. Och lite...

Presentation

Omröstning

Vem vinner Eurovision song Contest?
 Loreen såklart!
 Någon annan!!
 Finns det någon annan än Loreen??!!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4 5 6 7 8
9
10
11
12
13 14 15
16
17
18 19
20
21 22
23
24 25 26 27 28 29
30
31
<<< Mars 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Till den som känner sig manad...


Ovido - Quiz & Flashcards