Fetto-bloggen

Direktlänk till inlägg 27 mars 2009

Snöängel...

Av Grynet - 27 mars 2009 16:25



Så har det då SNÖAT hela dagen.

Märkligt!

Tyckte det var någon som glunkade om att det hade blivit vår.

Efter klockan 12.30 var vi två kvar som skulle jobba på fritids.

Vid två-tiden tittade jag ut genom fönstret bort mot vår parkering.

Nämen oj, har han (någon) redan varit här och plogat!

Och vilka stora snövallar han har plogat upp!

...BAKOM VÅRA BILAR!!!

Hur tänkte han nu?

Nog för att jag har hört talats om kängurubensin, men...

- Ja du får gå ut och skotta, tyckte kollegan. ( För jag skulle ju åka hem först)

Jaja, tänkte jag. Får väl leta upp barnens minimala spadar.

Nä, jag ringer vår snälla vaktmästare (som förmodligen körde skolbuss just då).

Jag beklagade mig lite sådär kvinnligt ynkligt och frågade var jag kunde hitta en rekorderlig snöskyffel.

-Jag kommer om två minuter,jag ska bara dricka upp kaffet först.

Sen kom han, en ängel i oranga arbetskläder och skottade fram bägge bilarna.

Ibland så händer det...precis som i TRISS-reklamen...


(OBS!  Mannen på bilden har inget med våran vaktmästare att göra) 



 
 
nilla

nilla

27 mars 2009 18:50

Hahahaha!
Snacka om att hitta den rätta bilden!

http://thenilla.bloggagratis.se

 
GladaKatarina

GladaKatarina

27 mars 2009 23:12

JJJJOOOOODÅÅÅÅÅ!!! Mannen på bilden har VISST med innehållet i texten att göra! För det VILL jag! :-D Hn borde ha med texten att göra. ;-)

Meeeen vilket plogpucko!!

Och OJ! Bönor, var det ja! ;-)

http://gladakatarina.bloggagratis.se

 
lastbilstanten

lastbilstanten

27 mars 2009 23:58

Som att komma till en ny blogg! Kaffebönorna funkade ju fint. Bara när man lägger näsan direkt på skärmen kan man urskilja eventuella skarvar i bilden!

Jag har också en som skottar snö här hemma... men han har inte skyffel och vita vingar... traktor och orange vägarbetarkläder är det som gäller här... inte lika spännande liksom... ;-)

http://www.lastbilstanten.bloggagratis.se

 
kastrullis

kastrullis

28 mars 2009 03:49

Halloj, jag pratade med föreståndaren. Samtidigt som jag pratade med denne vikarie om hur man behandlar barn. Är inte säker på att polletten trillade ner där. Och det är så otroligt moget att man skyller på ett gäng tioåriga tjejer, som förvisso kan vara sjukt tjafsiga, men någon gräns måste väl ändå finnas....??? Tror nog historien fortsätter, dessvärre!

http://kastrullapan

 
Ingen bild

grynet

28 mars 2009 06:11

Nilla; Ja, ibland händer det...även där.
GK:Hahahaha.... Vilket bra ord; "plogpucko". Älskar alliteration.
lbt: Är du säker på att han inte har vingar? Jag har nämligen sett dem skymta fram.
Kastrullis: Sicket elände.

 
Mofs..helt enkelt

Mofs..helt enkelt

28 mars 2009 06:22

Äsch det ÄR ju han*känner igen stjärten*

;)

http://mofs.bloggagratis.se

 
Ingen bild

grynet

28 mars 2009 06:28

Mofs: Hahaha... så han jobbar även i Mofsbyn?

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Grynet - 10 maj 2012 17:28

VA TRÅKIGT ALLT ÄR! Trött, grinig och less på allt! KAN det bero på vädret??   NÄHÄÄÄÄ.... Little Miss Sunshine, where are you??!!   ...

Av Grynet - 7 maj 2012 05:37


....not! - 0,2 hekto! Ja ja...det tar tid att vända på ett ånglok! Grattis till mig i allafall. Man får vara glad för det lilla.   ...

Av Grynet - 6 maj 2012 13:43

Igår gjorde jag nåt som jag trodde att jag skulle ångra. En kompis med svart bälte i karate tog med mig som tesperson på sitt kick-pass. Han behövde en otränad 50-åring. Att jag inte dog! Nog var det kick alltid. En rejäl spark i baken at...

Av Grynet - 4 maj 2012 19:55

Innan simningen; migrän. Under simningen; ingen migrän. Efter simningen; migrän. Jag får bo i en bassäng!     ...

Av Grynet - 4 maj 2012 11:18


                                                           ÄNTLIGEN! ....har jag köpt mig en skruvdragare. Känner mig sååååå Martin Timellsk! Simning står på dagens schema. Likaså blodpudding med rivna morötter och lingonsylt. Och lite...

Presentation

Omröstning

Vem vinner Eurovision song Contest?
 Loreen såklart!
 Någon annan!!
 Finns det någon annan än Loreen??!!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4 5 6 7 8
9
10
11
12
13 14 15
16
17
18 19
20
21 22
23
24 25 26 27 28 29
30
31
<<< Mars 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Till den som känner sig manad...


Ovido - Quiz & Flashcards