Fetto-bloggen

Alla inlägg under mars 2009

Av Grynet - 2 mars 2009 14:59


Eftersom det snöar här, och kanske även där ni är så kommer det lite uppmuntrande sång från Nalle Puh:


...och då kom han plötsigt på ett gnol, som han tyckte var ett bra gnol, ett sånt där som man hoppfullt-sjunger-för-andra.



Snön vräker ner

(tiddelipom)

alltmer ju mer

(tiddelipom)

alltmer  ju mer

(tiddelipom)

det snöar.



Och nästa vår

(tiddelipom)

om bra det går

(tiddelipom)

i mina tår

(tiddelipom)

det töar.



ur "Nalle Puhs hörna" av A.A Milne




Av Grynet - 1 mars 2009 16:49



Nu haver jag slipat...med sandpapper grovt a la rasp!

Nu flyger det lackflagor minsann!

Bilden av vit furu mot trappstegens gråa linolium och grå gummitrappnos får mig att inte ge upp. Kan bli snyggt med grått till det vita. Behöver inte lägga 7000-8000 kr på Step Kit eller nåt annat.

33 dagar kvar.

Av Grynet - 1 mars 2009 06:57



J*...*a Lastbilstanten!!

På grund av hennes renoveringsiver av trappa mm så har jag nu dragits med i detta renoveraryrande.

Vitt, vitt, vitt ...(låter som fågelkvitter) ska det förstås bli.

Köket (som dock blev grått) gick som en dans. (Ja inte då, men nu känns det så)

Men nu!

Nu slipar jag klarlack, minst 14 lager av bergfast kvalité.

"- Det är bara att rugga upp lite" säger den käckt uppmuntrande vännen.

Joho, tjänare. Lätt för henne att säga som har olackerad furupanel i hela huset.

Min furutrapp med tillhörande spaljé är som sagt hårt lackerad. Inte ens slipmaskin med rivigt sandpapper lyckades rugga denna yta.

Men har man tagit fan i båten får man ro honom i land.

Min plan är att det ska målas vecka 15, på påsklovet.

Jag har 34 dagar på mig att "rugga upp lite"...


Presentation

Omröstning

Vem vinner Eurovision song Contest?
 Loreen såklart!
 Någon annan!!
 Finns det någon annan än Loreen??!!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4 5 6 7 8
9
10
11
12
13 14 15
16
17
18 19
20
21 22
23
24 25 26 27 28 29
30
31
<<< Mars 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Till den som känner sig manad...


Ovido - Quiz & Flashcards